Om du vill göra ett byte eller en retur 



För att hantera byten och returer behöver du logga in på ditt kundkonto. Om du inte tidigare loggat in på ditt kundkonto kommer en inloggningskod att skickas till din e-post som du använde vid ditt köp. 



Du kan logga in på ditt kundkonto här:

Logga in

 

Byte


Byten är kostnadsfritt om det blir ett fullgjord köp (ny bytesvara), 14 dagars bytesrätt gäller.



När du loggar in på ditt kundkontot kan du själv begära en retur och då anger du även anledning för din retur, du anger under anteckningar att du vill byta din vara.

När vi har godkänt din förfrågan skickas ett mail till dig. Du laddar sedan ner följande dokument och skickar med i din retur. När vi godkänt ditt byte kan du ladda ner en förbetald returfrakt i din kundportal, du klistrar fraktsedeln på det paket du vill skicka tillbaka.

Ladda ner returdokument



Retur 


Returavgiften är 49kr.  14 dagars returrätt gäller.




När du loggar in på ditt kundkontot  kan du själv begära en retur och då anger du även anledning för din retur. 
När vi har godkänt din förfrågan skickas ett mail till dig och du kan ladda ner en förbetald returfrakt i din kundportal, du klistrar fraktsedeln på det paket du vill skicka tillbaka och lämnar till ombud. 


Villkor



Returavgift 49kr kommer att korrigeras på din order vid återbetalning när vi mottagit ditt paket. 

Observera att varan ska skickas tillbaka i gott skick och ordentligt inpackat, det är ditt ansvar att vi mottar varan i samma skick som när varan köptes.
Om returvarans skick inte blir godkänd av oss har Moderoom.se rätt att minska varans värde.


Om kunden väljer att återta varan står kunden själv på fraktkostnaden.

Så fort vi får returen kontrollerar vi den, vid felfri retur påbörjar återbetalningsprocessen direkt och pengarna sätts tillbaka på samma konto som ni har betalat från. Detta kan ta tre bankdagar.


Vi kommer att i förväg informera dig via e-post om vi behöver göra en korrigering på återbetalningen p.g.a av att returen på något vis inte når våra returvillkor. 
Om vi avslår din returförfrågan uppdateras din returförfrågan på ditt kundkonto med en anledning till varför din retur inte blivit godkänd.


Kontakta vår kundsupport för övriga frågor kring returer